Колко струва здравословното здраве

 


Преди време в една аптека, в която цените бяха доста прилични, а фармацевтките – любезни, попитах една от тях какъв препарат може да ми препоръча за тежест в стомаха. И тя ми предложи Comfortex на Ecopharm – билков, в капсули, струваше около 4,80 лв.

Оказа се добър и продължих да го купувам от време на време, после престанах (не се налагаше). Когато напоследък го купих пак, цената му беше... над 10 лв.!

Не знам каква е причината, как е ценообразуван този билков препарат (хранителна добавка) и каква себестойност има. Разбира се, никой няма и да ми каже.

Има един дял от фармацията, който търгува с хранителни добавки и хомеопатия. Може би знаете, но компаниите, които оперират с такива продукти, в последните години захлебиха мощно на гърба на клетия болен потребител, който се опитва да живее уж здравословно. 

За мен това е ИЗДЕВАТЕЛСТВО. И затова повече НЯМА ДА СИ КУПУВАМ Comfortex. Има Мезим, Еспумизан, Талцид, и в крайна сметка – добрата стара сода бикарбонат, която (почти) винаги върши работа.

  

PS: Малко офтопик: може би си знаете, обаче когато едно лекарство/препарат е капсулиран, значи има защо. Преди време без да искам пробих с нокът капсула Comfortex. Разнесе се ужасяваща миризма, адска смрад, най-ужасяващата, която някога съм изпитвала! Цялата стая се превърна в камера за мъчения. Изнесох целия блистер навън, проветрявах цяла вечност...

 

А, да: от много отдавна, когато работех търговия с лекарства, съм убедена, че фармацевтичният бизнес е най-престъпния след оръжейния.

Comments

Popular Posts