Catch That Trash


 От няколко дни в тревата под балкона ми виждам захвърлена лъскава опаковка от някаква храна. Да си призная, не съм от инициативните в това отношение, но при положение, че местните садят рози, плевят здравеца и варосват стволовете на дърветата, преди малко излязох да изхвърля собствения си боклук, и покрай него забрах лъскавата опаковка и още куп боклуци (някои от тях миризливи).

Това е място, което е зелено, и хората принципно се грижат за него. Въпреки това понякога пред блока забелязвам неугасени фасове. 

Не съм горда да заявя, но никога не съм участвала в почистващите инициативи на bTV, защото съм отчаяна (както и днес се убедих) в смисъла от тях. Докато хората хвърлят боклуци около себе си, никакви инициативи не могат да помогнат. По някакъв начин трябва да се промени културата им, и това не е нещо ново. Един от немалките проблеми (може би доста хора ще ме контрират) е, че точно възрастните хора често имат доста ниска култура на „отпадъци“. Което може би е свързано с някогашното време, когато да хвърлиш фаса на улицата беше обичайно, боклуците се наслагваха в краищата на улиците без да има кой да ги почисти (освен когато се очаква посещение на Първия). Да не говорим, че преди време в самолетите е било разрешено да се пуши!?

Та, след днешната ми „почистваща“ обиколка се убедих в нещо, което до болка ми е известно: никакви акции и инициативи за почистване няма да помогнат, докато хората не култивират отношение към средата около себе си.


Comments

Popular Posts